A változáshoz idő kell.

#jobbleszek

Kérdezz - felelek 1.

huszonhatodik_poszt_bevezeto.jpg

Az elmúlt pár hét alatt több, mint 40 anoním üzenetet kaptam, amiből pár kérdést igyekszem megválaszolni most ebben a posztban. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek, aki "csak" dícsérő kommenteket írt és támogat abban, hogy elérjem a célom. Hihetetlenül jól esik, hogy ilyen sokan nyomon követitek az utamat és többen velem is tartotok! Jók a kérdések, úgyhogy vágjunk is bele!

Olyan kérdésem lenne, hogy maga a crossfit edzés miből áll amit te végzel (gyakorlatok, ismétlésszámok)? Mind a három nap ugyan azt edzed, vagy mindig màs izomcsoportra, vagy mindig más gyakorlatokat végzel? Mennyi ideig tart egy napi edzésed?

Nagyjából 1-1,5 óra egy edzés időtartama. Mindig bemelegítéssel kezdünk, tanulunk új gyakorlatokat, van egy WOD rész, ami időre történik és a végén lenyújtunk. Ahogy egyre több mindenre képes vagyok, folyamatosan tanulok meg új gyakorlatokat. Eleinte pl nem tudtam használni az SMR hengert (egy kemény henger, amivel fel lehet lazítani az izomrostokat), de most már elengedhetetlen kelléke minden edzésnek. A WOD is változó, vagy adott idő alatt kell minél több ismétlésszámot csinálni, vagy egy adott ismétlésszámot kell minél előbb végrehajtani. Változatos nagyon minden edzés, más-más izomcsoportokat mozgatunk meg. Van saját súlyos gyakorlat, kettlebell, TRX, súlyemelés, cardio, szóval tényleg elég változatos. Egyszerűen lehetetlen megunni, nagyon élvezem!

Szia! :) Csak így tovább! :) Igazából csak azzal kapcsolatban lenne max kérdésem,hogy okéé, hogy alapesetben nem fájnak a terheléstől az izületeid, de a futás meg a mindenféle gyakorlat sem terheli le őket? További sok sikert, hajrá-hajrá! :)

Hát az izületeim biztosan nagy terhelést kapnak alapjáraton is, ehhez nem fér kétség. Mindenesetre igyekszem minden gyakorlatot úgy végezni az edzőm segítségével, hogy a terhelés mindig jól oszoljon el, figyelek a tartásomra, a gyakorlat formájára. Ez az egyik legfontosabb dolog, mert nem szeretnék megsérülni. Olyat meg nem is csinálok, ami extrémen terhelné az izületeimet, pl futni egyáltalán nem szoktam. Még sokat le kell adnom ahhoz, hogy kocoghassak biztonságosan.

Mennyivel drágább az egészséges étkezés? :)

Drágább szerintem, viszont a mostani diétám nagyjából 1600 Ft-ból kihozható naponta. Ez picivel több, mint egy menü ára egy étteremben, de ennyiből eszek öt alkalommal egy nap bőségesen, most már kb. 2000 kalóriát. Persze ebben nincsen benne a fehérje, a vitamin és egyéb étrendkiegészítők ára.

Szia! Jól olvastam, hogy napi 1000 kcal-án élsz? Miért kellett az alapanyagcseréd alá menni? 160 cm-es 52 kilós lány vagyok, enneg megfelelően kb. 1230 kcal az alapanyagcserém=ami a szerveim műkődéséhez kell=ha kómában feküdnék is kellene ennyit ennem. Az esetedben kb. a duplája, ha a száraz testtömeget nézzük. És akkor még edzel is. Meg dolgozol. Mikor diétáztam, 1600 kcalt ettem naponta edzés nélkül és fogytam 5 kg-ot egy hónap alatt. Ezzel csak azt szeretném mondani, hogy merj kételkedni az edződben, különben csúnya evési zavar fog fellépni. Ez konkrétan koplalás, amit neked előírt. Nem okoskodni szerettem volna, hanem rávilágítani, hogy aki kitűnő edzéseket tart, az attól még nem lesz dietetikus... Kitartás!

Több erre vonatkozó kérdést is kaptam és sokan azt mondták, hogy hosszú távon nem fenntartható az a diéta, amit én követek. Voltam testtömeg összetétel vizsgálaton, ami kimutatta, hogy több, kb 3500 kalóriát ehetnék. Nekem a súly, a kor és a magasság alapján ennyit kéne ennem ahhoz, hogy ellegyek egy nap. Viszont nagyon fontos azt figyelembe vennünk, hogy egy jól megtermett 220kg-os férfi voltam, amikor elkezdtem diétázni és nem egy 52 kg-os lány :D Minden embernél másképp működnek ezek a dolgok. Amikor én nekiálltam, akkor drasztikus változtatásra volt szükségem, hogy ne legyen annyira megterhelő a crossfit a szervezetemnek. Nem akartam életem végéig ennyit enni és az edzőm sem úgy állította össze ezt az étrendet, hogy az éhhalál szélén legyek mindig. Mindenesetre bevált a dolog, lefogytam 55 kg-ot 5 hónap alatt. Most a napokban kaptam új étrendet is, ami most nagyjából 2.000 kalóriára van kiszámítva és átlagosan heti 1 kg fogyást érhetek el vele. Teljes mértékben megbízom az edzőmben, ha te esetleg még mindig kételkednél, kérdezd meg bátran Ódor Zoltánt, ő állította össze nekem az étrendet, amit ezúton is köszönök!

Szia! Gratulalok az eddig elertekhez,csak igy tovabb! Abszolut temaba vago a kerdesem:hol probaltad a wlaking deades polot? Nagyon jol nez ki! Koszi elore is! Udv Melinda

A Walking Dead-es pólót a Tesco Hipermarketben próbáltam Győrben. :D Múlt héten néztem, még mindig volt!

Szia. Azt kérdezném, hogy a napi 3x csirke-zöldség kombó mellett vacsorázol valamit? vagy du.4-kor eszel utoljára egy nap?

Általában este már nem ettem semmit, de most az új étrendemben bejött plusz egy csirke-zöldség vacsorára. De ezelőtt úgy csináltam, hogy vagy négykor ettem utoljára, ahogy írtad, vagy elnyújtottam három órára az étkezések közötti időt és délben, háromkor és ötkor ettem, így simán kibírható volt a nap, nem éheztem egyáltalán.

Szia! Először is őszintén gratulálok ahhoz amit csinálsz. Ha ezt végigviszed (=lefogysz a célsúlyodra és ott maradsz évekig), akkor hosszú időre egy Példakép lehetsz. Azt szeretném kérdezni, hogy az a napi 1000 kalóriás diéta az ténylegesen 1000 kalória? Az valami brutális. Nem vagy tőle iszonyatosan fáradt? Hogyan bírsz edzeni? Én egyszer próbáltam egy ennél kevésbé drasztikus diétát (rajtam most olyan +15 kg van), de egész egyszerűen annyira gyengének éreztem magam, hogy edzeni sem tudtam. Üdv, András

Nagyjából 1000 kalória volt igen, eleinte nagyon fáradt voltam tőle. De nem azért, mert keveset ettem volna, hanem azért, mert a cukor teljesen megvonásra került és attól néha olyan álmos voltam, hogy képes voltam délután háromkor ülve elaludni. :D Szinte mindenben van hozzáadott cukor, amit egy átlagos ember megeszik. De ez csak az első két hétben volt jellemző, illetve kicsit ingerültebb is voltam az elvonási tünetek miatt. Mindenesetre ha belekezdenél ugyanabba a diétába, amibe én, előtte azért kérdezz meg egy hozzáértőt, mert ezek a mennyiségek nekem személyreszabottan lettek kiszámolva. Illetve az is fontos, hogy ami egy embernek működik, az lehet, hogy a másiknak nem működne, szóval ki kell kisérletezni, hogy neked mi a legmegfelelőbb!

Igyekeztem a legjobb tudásom szerint válaszolni a kérdésekre, de sajnos csak a saját tapasztalataimból tudok merítkezni, nem vagyok szakértő a témában. Igyekszem minél többet tanulni a makrókról, a diétáról és az edzésről is. Amennyiben van kérdésetek, vagy van olyan téma, amiről még nem írtam a blogon, de érdekelne titeket, tegyétek fel bátran!

Hirdetés

+-100

Facebook oldaldoboz