A változáshoz idő kell.

#jobbleszek

175 nap

huszonkilencedik_poszt_bevezeto.jpg

Az első és utolsó kép között egészen pontosan 175 nap telt el. A középső talán a második edzésemen készülhetett, amikor odaértem biciklivel a Crossfit Arrabonába, akkor leültem egy kis peremre és kifújtam magam mielőtt bementem volna edzeni. Sosem fogom elfelejteni az első edzéseket. Bemelegítés előtt, vagy a bemelegítés részeként hengerrel át kellett volna mozgatnom az "izmaimat" de ez az egyszerű művelet már ott megakadt, hogy nem tudtam leülni a földre anélkül, hogy eldőlnék. Nem tudtam megtartani magam a kezeimmel és a hasamtól nem tudtam rendesen ülni a földön. Ahogy a mondás is tartja, minden kezdet nehéz.

Akkor és most

Szörnyű belegondolni, hogy így elhagytam magam, az összehasonlító képek összeállításánál is elfog egy rossz érzés és csak arra gondolok, hogy "HOGY LEHETTEM EKKORA". Persze utólag már könnyen okos az ember. Nem kellett volna annyit enni, mozogni kellett volna, jobban oda kellett volna figyelni, stb stb. Mindenesetre ami történt, megtörtént. A kezdeti nehézségek ellenére sikerült a lendületem megtartanom az elmúlt hónapokban, sőt, ahogy egyre jobban fejlődtem, sokkal motiváltabb lettem. Minél többmindenre voltam képes, annál többmindent akartam. Kicsit türelmetlen is lettem, szerettem volna újabb és újabb dolgokat csinálni. Megtanulni több gyakorlatot, menni csoportos edzésre, jöhettek az egykezes húzódzkodások.

huszonkilencedik_poszt_02.jpg

Renegade pushup 20kg-os kettlebellel. Mosolyogva!

Persze nem eszik ilyen forrón a kását. Sajnos szembesülnöm kellett azzal, amit már több posztban is írtam. A változáshoz idő kell. Az általam kitűzött célokat visszább kellett kicsit szelidíteni, hiszen olyan célokkal, amiket évek alatt se érhetek el, hamar elmehetett volna a kedvem az egésztől. Ezért hát hamar lemondtam az egykezes húzódzkodásról, meg a kézenállásról az első pár hétben. Mindenesetre igyekeztem mindig jobb lenni saját magamnál és az előző edzésemnél, amit megint csak nagyon nehéz volt mérni, vagy követni, hiszen minden edzés más és más. Az első hónapok azzal teltek el, hogy megtanuljak rendesen nyújtani, bemelegíteni és a lehető legtöbb gyakorlatot elsajátítsam, amire egyáltalán képes voltam a fizikai lehetőségeimet figyelembe véve. 

huszonkilencedik_poszt_03.jpg

3 hónapja van meg ez az XXL-es UnderArmour edző póló, most már lengébben áll rajtam.

Kezdetben hetente kétszer jártam az edzőmhöz (heló Marci!). Ez volt az a mennyiség, amit eleinte be tudtam építeni a napirendembe. Nem is akartam többet járni, éppen elég volt ez is, sikerült mindig úgy elfáradnom, hogy másnap, vagy már aznap este alig tudjak mozogni. Az izomláz elviselhetetlen volt és ez tulajdonképpen azóta sem változott. Ahogy ment lejjebb a súlyom és egyre több gyakorlatot tudtam helyesen elvégezni, kezdtem jobban megszeretni a CrossFitet. Sajnos a legtöbb ember hajlamos arra, hogy ha belevág valamibe és az elsőre nem megy neki, akkor feladja. Szerencsére nálam ez nem is volt opció. Ha valami nem ment elsőre, akkor megoróbáltam mégegyszer. Meg mégegyszer. Meg mégegyszer. Egészen addig, amíg nem ment. Küzdöttem a súlyokkal, a mozgás koordinációmmal, a saját korlátaimmal, a megfelelési kényszerrel és közben arra is odafigyeltem, hogy nehogy beégjek mások előtt. Szerencsére nagyon kedves embereket ismertem meg az edzőteremben, akik kezdetektől fogva támogattak és bíztattak, még akkor is, amikor alig kaptam levegőt, vagy éppen nem láttam az izzadságtól.

5

A kezdeti nehézségeket leküzdve szeptember óta hetente 3 alkalommal jártam CrossFit-re. Kettő személyi edzős edzés és egy csoportos. Eleinte tartottam a csoportos edzéstől. Pont azért választottam a privát edzéseket, mert nem szerettem volna lemaradni a többi emberhez képest. A saját tempómban akartam végezni a gyakorlatokat és egy csoportos edzés alkalmával, amikor mindenki nagyjából ugyanazt csinálja, elég nehéz pihenni anélkül, hogy lemaradjon az ember. Ettől függetlenül határtalan izgalommal vágtam neki ennek az újfajta edzésformának. Természetesen, ahogy várható is volt, nem tudtam mindig tartani a tempót a nálam jóval vékonyabb, jobb kondiban lévő társaimmal. És akkor mi van? Nem is ez volt a cél, hanem az, hogy egyáltalán túléljem az edzést. :D Mindenesetre ezzel sem volt probléma az első két-három alkalom után és már egyre szebb eredményeket érek el a csoportos edzések során is. 

huszonkilencedik_poszt_04.jpg

A nagy Harczos. :D 

Szépen fokozatosan jutottam el ahhoz, hogy most már több, mint egy hónapja hetente ÖT alkalommal edzek. A három CrossFit mellé bejött kettő box edzés. Szerettem volna még jobban feszegetni a határaimat, megnézni, hogy mégis mire vagyok képes. Így, hogy megszabadultam 60 kg-tól, arra gondoltam, hogy egy másik edzésfajtát is kipróbálok. A Boxnet.hu internetes webáruház jóvoltából megismerkedtem az ökölvívás szépségeivel, melynek helyszínéül a Gladiátor Boxakadémia szolgál.

A klub első szabálya: Senkinek egy szót se a klubról!

huszonkilencedik_poszt_05.jpg

Hétfőn és szerdán járok a KO Gym-be kb 30 másik emberrel egyetemben. Teljesen másképp néz ki egy box edzés, mint amiket eddig valaha próbáltam. Nagyon durva cardio, sok hasizom erősítő gyakorlattal, nyújtással és folyamatos mozgással. Persze mondanom sem kell, hogy alig bírom tüdővel rendesen végigcsinálni ezeket az egy órás edzéseket. Ami viszont nagyon tetszik, hogy az adrenalin is jelen van mindig. Most már így egy hónap után lassan boxolhatok emberek ellen is, nem csak a boxzsákot püfölhetem. Vettem bandázst, hogy nehogy megsérüljön a kezem a kesztyűben, illetve fogvédőt is szereztem, hogy a gyönyörű fogsorom is ép maradjon. Egyelőre kesztyűre még nem ruháztam be, majd ha már jobban mennek az ütés kombinációk, akkor szerzek abból is egy sajátot. Most még nem az a legfontosabb, hanem hogy a lábaim mozgását összehangoljam a kezeimmel és kicsit jobb legyen az állóképességem.

rocky.gif

Szerintem a box nagyon jó kiegészítő sport a CrossFit mellé. Minden edzés után nagyon durva izomlázam van, és a legtöbbször teljesen átázik még a nadrágom is az izzadságtól. Bízom benne, hogy így heti 5 edzéssel fenn tudom tartani ezt a fogyási rátát még továbbra is. Ha esetleg mégsem, akkor is már a mozgás öröméért megéri eljárni. A társaság jó, a hangulat is nagyon tetszik és az adrenalin is ad egy kis extra löketet. Természetesen nem lesz belőlem sosem élsportoló, de nagyon jó kikapcsolódás és a segítségével közelebb kerülhetek a célom felé. 

Kérdések

Pöpec a blogod, csak a miheztartás végett kérdezem, hogy milyen testtömeggel kezdted az életmódváltást (azaz mibol akarsz 100kg-t leadni), és ehhez mi a magasságod? Én még alulról szagolom a 150-et, de valaki már seggberúghatna igazán... ;) A történeted ösztönzőleg hat.

Sajnos grammra pontosan nem tudom, mert rendes mérleggel nem tudtam megmérni magam mielőtt nekiálltam volna az életmódváltásnak. Nagyjából 220 kg lehettem, de az is könnyen elképzelhető, hogy annál több. A képek alapján és korábbi mérések (két éve voltam 199 kg és azóta csak híztam) miatt kereksége miatt a 220 kg-ot mondom kiindulási rekord súlynak. Szívesen seggberúglak, ha azon múlik ;) 

Mennyi időbe és pénzbe kerül, hogy bevásárolj, és megfőzz? Hogy osztod be a hetedet ebből a szempontból? Mennyire veszi igénybe napi szinten a kasszát a diétád? (azért kérdezem, mert én itt szoktam "bukni": nagy lány vagyok de igazából utálok enni, és időm sincs rá...ha napi kettőnél többször kell ennem vagy napi fél óránál több idő kell az elkészítéséhez/beszerzéshez, illetve a bevásárláshoz "időben" kell odaérni a boltba - hát sajnos onnantól bukta...igazából nem is tudom hogyan híztam el, amikor alig eszek bármit is, ráadásul vega vagyok és az édességet sem szeretem. De hátha megváltozik ez ha előre tudom, mennyi és milyen változást hoz egy ilyen életmódváltás a napi életembe...mivel fizetek azért, hogy lemenjen rólam ez a 40 kiló).

Havonta szoktam egy vagy kettő nagyobb bevásárlást végezni. Ilyenkor a zabpelyhet és a zöldséget meg tudom venni előre. Nagyjából 2,5 kg zabpehely fogy egy hónapban, kb 1.300 Ft összesen. Zöldségből minden nap elfogy egy csomaggal, most találtam a Frosta termékkínálatában olyan fagyasztott zöldségeket, amik tartalmaznak alapból szószt vagy fűszert és változatosan vannak összeválogatva, kb 13.500 Ft összesen. Mostanában ehetek már rizst is, egy doboz gyorsrizs, amiben 250g van, az nagyjából 6 napig elég - egész hónapra kb 1.300 Ft összesen. A csirkehús ára viszont változó és azt minden nap frissen szoktam venni. Bár, ha szerencsém van, akkor tudok venni nagyobb mennyiséget belőle, 5 kg csirkemell 10 napra elég nagyjából és 6.500 Ft körül van, tehát ártól függően kb. 20.000 Ft egy hónapra. Ha mindent összeadunk, fűszereket és a kókuszzsírt is beleszámoljuk, akkor nagyon durván 40.000 Ft-ból kijön egy havi kaja vacsora nélkül, ami napi szintre lebontva egy menü ára egy étteremben. Ha minden alapanyag adott, akkor kb fél óra alatt el lehet készíteni mindent, a csirke gyorsan megfő, párhuzamosan mellette lehet a zöldséget sütni vagy párolni, szóval mosogatással együtt is maximum 40 perc az egész művelet. A legfontosabb dolog talán az, hogy sose legyél éhes a nap folyamán. Én minimális szénhidrátot viszek be, és így a szervezetem az energiaszükségletét a tartalékokból fedezi. Ez az, ami nekem bevált, de ez embertől függően változhat.

Szia! Mennyi szénhidrátot eszel naponta? Illetve volt-e olyan időszak amikor stagnált a súlyod és ha igen akkor az meddig tartott? Köszi P.

Mióta 2.000 kalóriát viszek be a szervezetembe, azóta 142g szénhidrátot eszek naponta. Eddig egyelőre csak lefelé ment a súlyom, bár nem mérem annyira gyakran, csak minden hónap elején. Nem is szándékozok mérleget venni még egy darabig, a szememnek és a centimétereknek jobban hiszek. 

Gratulálni szeretnék először is. Nagyra becsülöm a kitartást bármilyen területen is csinálja az ember. Kérdésem az lenne, hogy alkoholos italokkal hogy állsz?

Köszönöm szépen! Az alkoholos italokat sosem vetettem meg, bár az utóbbi időben próbálom kiiktatni teljesen. Mindenben nagyon sok kalória vagy cukor van, ami miatt igyekszem elkerülni a sört, a bort és az égetett szeszeket, likőröket. Mindenesetre néha egy kis vodkát szoktam inni, ha úgy hozza a sors, de akkor sem annyit, hogy ne tudjak magamról, mert akkor fenn állhat annak is a veszélye, hogy elkezdek valamit rágcsálni részegen, és az nem lenne szerencsés. És ez még csak a kisebbik veszély :D 

Köszönöm szépen mindenkinek a kérdéseket és a gratulációkat is! Ismét rengetegen írtatok! Ha van olyan még, amiről esetleg még mindig nem írtam és érdekelne benneteket, akkor írjátok meg bátran!

Hirdetés

+-100

Facebook oldaldoboz