A változáshoz idő kell.

#jobbleszek

Hosszú az út

huszonnyolcadik_poszt_bevezeto.jpg

Amikor belevágtam az életmódváltásba, tudtam, hogy nem lesz egy kéjutazás. Többször is mondtam már: lefogyni a világ legegyszerűbb dolga, viszont egyáltalán nem könnyű. Rengeteg lemondással és odafigyeléssel jár. Fegyelmezettnek kell lenni, kitartónak és elhivatottnak. Meg kell tartani a rendszert, mértékletesen kell táplálkozni, ráadásul az sem mindegy, hogy mit eszel. Sok-sok apró dolog együttese kell ahhoz, hogy valaki akár csak 1 kg-ot is leadjon. Na és akkor az edzéseken véghez vitt sok bonyolult gyakorlatról még nem is beszéltem, aminél még a csillagok szerencsés együttállása sem mindegy néha, hiszen a legapróbb hibából is lehet hatalmas sérülést szerezni. Így, hogy közel 60kg-tól megszabadultam az elmúlt 5 hónapban, még mindig nem érzem azt, hogy teljesen tisztában lennék azzal, hogy mit is csinálok néha.

huszonnyolcadik_poszt_02.jpg

Egyre jobban szeretem ezt a cipőt.

Az az igazság, hogy nekem nagyon jó dolgom van. Van egy edzőm, aki a táplálkozásomat felügyeli és rendszeresen hozzám igazítja a diétát (köszi Zoli!) és van egy edzőm, aki heti háromszor megmondja, hogy mit csináljak, odafigyel arra, hogy helyesen végezzem a gyakorlatokat, és igyekszik a lehető legtöbbet kihozni belőlem (köszi Marci!). Ezért nekem nem igazán kell beleásnom magam azokba a dolgokba, hogy milyen izomcsoportokat hogyan lehet a leghatékonyabban átmozgatni, illetve hogy milyen arányban ehetek szénhidrátot, zsírt és fehérjét egy-egy étkezés során. Tehetséges szakemberek egyengetik az utamat, amiért nagyon hálás vagyok.

huszonnyolcadik_poszt_04.jpg

Már van nyakam! :D 

Ez nem egy sprint, ez egy maraton

Sajnos ettől még az út az csakis az enyém. Senki más nem fogja helyettem végigjárni. Ahogy a poszt elején írtam, nem könnyű lefogyni. Nekem is rengeteg nehézséggel jár a mai napig. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy néha nem tértem le a helyes útról, ha a diétáról van szó. Edzést nem hagytam még ki szándékosan, és ha nem tudok elmenni, akkor is igyekszem pótolni a kimaradt alkalmat, de az étkezést néha nem tudtam/tudom rendesen betartani. Sajnos vannak alkalmak, amikor nem lehet megoldani azt, hogy kétóránként egyek az általam elkészített csirke-zöldség kombóból.

huszonnyolcadik_poszt_05.jpg

Amit én készítek jobban néz ki és finomabb is volt. :P

Olyan is volt már, hogy nem tudtam elkészíteni a napi adagot, mert nem fért bele az időmbe, nem jutottam el boltba stb.. Sajnos rendelni kényszerültem, de lehet úgy rendelni, hogy viszonylag egészséges és diétás is legyen. Persze itt most nem rendszeres dolgokról van szó, hanem maximum egy hónapban egyszer vagy kétszer fordult elő ilyesmi. Mindenesetre ez nem azt jelenti, hogy főben járó bűnt követtem volna el. Amit én csinálok az egy nagyon hosszútávú folyamat, akár azt is mondhatnám, hogy nem egy sprint, hanem egy maraton. Hosszú távon kell kitartónak lennem és elhivatottnak. Ami talán a legfontosabb, hogy amikor nem tudtam 100%-osan betartani a diétát, akkor is odafigyeltem arra, hogy mit viszek be a szervezetembe. Nem hagytam, hogy a régi szokásaim, a pizza és a hamburger a hatalmukba kerítsenek és erre büszke vagyok. Nekem nem kell másnál jobbnak lennem, csakis saját magamat kell nap, mint nap legyőznöm, legyen szó akár az edzésekről, akár a diétáról.

Kérdések

Szia! Először is gratulálok az elért sikereidhez, wáó! Példakép vagy, és hatalmas motiváció, hogy én is végig csináljam. Elkezdeni ugyanis már sokszor, sokmindent elkezdtem, de mindig abba hagyom. Úgy gondolom nekem szükségem van valakire, aki irányt mutat- és elvárásokat támaszt, tulajdonképpen saját magam elé. De még nem találtam meg azt az embert/edzésformát, aki/ami segítene véghez vinni a célomat. Neked miért a Crossfit vállt be? Azt írtad, nem tudod miért pont ezt választottad, de ennyi idő eltelte után esetleg meg tudnád fogalmazni, hogy mi az, amiért EZ bevált? Illetve a második kérdésem: kaja. Dietetikus állapította meg, vagy az edződ azt, hogy miből-menyit-hányszor? Remélem lesz időd a kérdés megválaszolására:) További sok sikert kívánok, biztosan menni fog!! Niki

Köszönöm szépen Niki! :) A CrossFit nekem talán azért vált be, mert egyáltalán nem monoton. Ha folyton folyvást ugyanazt a gyakorlatot kéne végeznem minden nap, akkor tuti, hogy feladtam volna már. Ezeken az edzéseken pedig a saját testsúlyos gyakorlatok mellett súlyemelés, kettlebell, TRX és cardio is van. A saját testsúlyos gyakorlatok nekem nagyon tetszenek, hiszen a mindennapi mozgást is megkönnyítik, könnyebben kelek ki az ágyból, le tudok hajolni, és még sorolhatnám. Nem bántam meg, hogy emellett döntöttem! Az étrendemet pedig az egyik edzőm állította össze, ő régóta ezzel foglalkozik, de dietetikusnak is megmutattam és nem találtak benne kivetni valót.

huszonnyolcadik_poszt_03.jpg

Hello Atis!

Tartasz néha "cheat day"-t, amikor pizzát vagy McDonald's-os kaját eszel?

Nem tartok kifejezetten csaló napot. Egyáltalán nem kívánom a McDonald's-os kaját, vagy a pizzát. Egy fagyit azért tudnék enni néha! :D Mindenesetre messziről kerülöm ezeket, nehogy elcsábuljak.

Szia, először is mega grat. A bőröddel mi a helyzet? Nem félsz, hogy lógni fog? 

Hogy van a bőröd ekkora fogyás után, öt hónap rövid idő 55 kilóhoz, milyen lett?

Es a logo borrel mi a helyzet?

Nos igen, ez talán az egyik leggyakoribb kérdés. Szerintem ekkora mértékű fogyásnál elkerülhetetlen a lógó bőr. A kezemen és a lábamon már látszódnak kezdeti jelek. Egyelőre még bizakodó vagyok, hogy valamennyit húzódik vissza, mert fiatal vagyok és vannak kenőcsök is, amik elősegítik kicsit, de nem hiszek a csodákban. Ha csak a lógó bőr lesz a legnagyobb problémám, akkor boldog ember leszek! :) Idővel, ha már közelítek a 100 kg-hoz, akkor biztosan írok majd posztot erről is, a képek készülnek hozzá rendszeresen!

huszonnyolcadik_poszt_06.jpg

Így feszült februárban rajtam ez a kabát, most már még egy ember elfér mellettem.

Hány éves vagy? Betegségek? Magas vérnyomás, diabétesz volt?

25 éves vagyok, szerencsére semmilyen betegségem nincs és nem is volt. Nagyon magas vérnyomás sem volt sosem jellemző, és szerencsére a diabétesz is elkerült mindig, rendszeresen mérem mind a kettőt.

Hihetetlenül király vagy, gratulálok, igazi pozitív példa vagy. Hogyan tudod nap, mint nap megtartani a motivációd? Hogyan tudsz ügyelni a tiszta kajára? Hogyan állod meg, hogy elcsábulj egy pizzaszeletre/édességre?

A motivációm az összehasonlító képek készítése alatt talán a legnagyobb. Elképesztően rossz visszanéznem a régi képeimet, rossz belegondolni, hogy így elhagytam magam. Ez az, ami abban is segít, hogy ne csábuljak el egy pizzaszeletre vagy édességre, mert csak is magammal tolnék ki. Hónapok óta szenvedek, hogy aztán egy édességgel elrontsam? Nincs az a sütemény, ami miatt feladnám az eddigi eredményeimet. Igyekszem tartani a diétát, és ha esetleg nem sikerül, akkor is minimális szénhidrátot/cukrot viszek be a szervezetembe. Azért néha megeszek egy túrórudit. :D

huszonnyolcadik_poszt_07.jpg

Újabb lyukasztás az övön... Lassan vehetek ebből is újat.

Az edzések mellett látogatod a háziorvosod gyakrabban? Vagy egy labor? Igazság szerint arra lennék kíváncsi hogy az egészségi állapotod hogy alakul a súly ledobálásával. Sok minden változik. (anno legalább is nálam így volt)

Egy hónapja voltam teljes körű kivizsgáláson a háziorvosomnál. Sajnos laborra még nem jutottam el a munka miatt, de hamarosan azt is megejtem, beutalóm már van! :D Szerencsére az egészségi állapotom sosem volt rossz, szóval nagy változások nincsenek az értékeimben.

Nagyon gratulálok! Szerinted életed végig már így fogsz élni vagy csak míg lefogysz?

Most már ez az életem. Nem tudnám egyik napról a másikra abbahagyni teljesen. Szeretném feszegetni továbbra is a saját határaimat. Szeretnék indulni majd teljesítménytúrákon, hogy saját magamnak és mindenki másnak is bebizonyíthassam, hogy képes vagyok rá. Rengeteg tervem van a következő évekre is, úgyhogy csak akkor kezdem el igazán, ha lefogytam! :)

Mi adott erőt ahhoz hogy neki kezdj az életmód váltásnak?Helyileg hol és mennyit edzel?

Ezt nagyon hosszan kifejtettem már egy posztban. További erőt minden nap a tükör ad, az összehasonlító képek, az, hogy egyre több mindenre vagyok képes és a blog is nagyon motivál, ennyi embert nem hagyhatok cserben! Győrben járok edzeni a CrossFit Arrabonába és hetente kettő edzésem van személyi edzővel és egy csoportos, amikor 10-15-en vagyunk.

Halihó! Az lenne kérdésem, hogy milyen appokat használsz, ami a "diétáddal kapcsolatos"? : D Szóval arra lennék kíváncsi, hogy konkrétan melyik lépésszámláló, kalóriakövető ...stb cuccok, amik segítenek a célod elérésében.

A kaloriabazis.hu oldalon fel szoktam vinni, hogy mit eszek, mit edzek illetve azt, hogy mennyi a súlyom. Nagyjából pontos értékeket szokott kiadni, könnyen lehet vele követni a bevitt tápanyagokat. A másik pedig az Endomondo, amivel a tekeréseimet szoktam mérni, ha hosszabb útra megyek. Eleinte azt is mértem, ahogy edzeni járok itthonról. Emlékszem, hogy az első utam 30 perc körül volt. Egy hónappal később már 15 perc alatt megtettem, aztán azon dolgoztam, hogy bemenjek 10 perc alá. Most, ha nagyon ügyes vagyok és minden jól megy, akkor 7 perc alatt is meg tudom tenni a kb 2,5 km-es távot.

Hihetetlenül sok gratulációt kapok a rengeteg kérdés mellett, ezeket nagyon szépen köszönöm mindenkinek!

Ha van olyan dolog, amiről még nem írtam, szóljatok!

Hirdetés

süti beállítások módosítása